POLICOLOR lansează proiectul “Redescoperă culorile României”

Policolor marchează în 2015 aniversarea a 50 de ani de la înființare și lansează campania "Redescoperă culorile României", axată în jurul a două valori importante: tradiţia şi inovaţia.

Campania are două obiective majore: să sprijine satele românești și comunitățile de acolo prin reînvierea culorilor specifice, readucându-le astfel în circuitul turistic pentru ca românii să se bucure de ele și economia locală să renască iar, pe de altă parte, să schimbe zonele urbane din gri, în zone pline de culoare, oferind orașului optimism, o oază de liniște în stresul cotidian. Primele proiecte au drept parteneri Metrorex S.A. (direcție urbană) şi primăria Ciocăneşt i, jud. Suceava (zona rurală).

"Aniversăm 50 de ani de existenţă, moment de bilanţ şi reconfirmare a promisiunii faţă de comunitatea în care activăm şi faţă de noi înşine. "Redescoperă culorile României", proiectul pe care îl lansăm astăzi este pus în slujba tradiţiei şi a inovaţiei, două valori pe care Policolor şi le-a asumat încă de la înfiinţare şi care sunt astăzi mai actuale decât oricând”, a declarat Ion Florescu, preşedintele Consiliului de Administraţie Policolor.

Investiţia în primele proiecte este estimată la aproximativ 250.000 de euro şi constă în furnizarea de către Policolor a materialelor necesare (tencuieli, vopsele, lacuri, grunduri, emailuri etc) pentru renovarea şi punerea în valoare a obiectivelor de interes public stabilite prin parteneriat, în sprijin logistic pentru implementare, premii și burse acordate în cadrul diferitelor competiții derulate pe parcursul anului 2015.

"Culorile României în metrou"

Proiectul presupune tencuirea și pictarea a mii de metri pătrați din incinta stațiilor de metrou Aurel Vlaicu şi Piaţa Romană , astfel încât cei care călătoresc cu metroul să găsească înăuntru părţi din România frumoasă. Pictarea stațiilor se va face cu creații semnate de studenți și absolvenți ai facutăţilor de arhitectură, urbanism, arte , avand drept temă generală- Culorile României!

Pentru fiecare staţie va fi demarat câte un concurs de creaţie. Lucrările artistice înscrise de studenţi vor fi analizate de un juriu format din reprezentanţi ai Policolor, Metrorex, ai Universităţii şi experţi independenţi implicaţi în campanie. Policolor oferă câştigătorului pentru fiecare staţie câte o bursă de 2.000 de euro, aferentă anului universitar 2015-2016, iar Metrorex va permite amplasarea semnăturii autorului lucrării în staţiile de metrou pe o perioadă de 2 ani, în semn de recunoaştere a talentului acestuia.

Execuţia se va realiza cu companii partenere Policolor, cu practicanţi şi cu voluntari din cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu şi ai Asociaţiei Absolvenţilor Urbanişti şi Peisagişti din România. Pentru asigurarea echipamentelor necesare lucrului în staţii, în proiect s-a alăturat şi divizia de Închirieri Echipamente a companiei AtlasCopco.

"Am căutat proiecte unice care ar avea nevoie de culoare şi am găsit. Primul proiect în care ne-am implicat este metroul bucureştean, un proiect de interes public care la momentul lansării lui a reprezentat o inovaţie absolută pentru România. Cel de-al doilea proiect este comuna Ciocăneşti din judeţul Suceava, loc în care tradiţia a fost liant pentru a menţine unită comunitatea. Ne onorează încrederea pe care am primit-o din partea partenerilor de proiect pentru a da curs propunerii noastre. La fel de mult ne onorează deschiderea cu care au primit provocarea studenţii şi cadrele didactice din Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu Bucureşti şi din cadrul Asociaţiei Absolvenţilor Urbanişti şi Peisagişti din România", a declarat Marius Văcăroiu, director general executiv Policolor.

"Suntem convinşi că mesagerii culorii vor aduce prin demersul lor bucurie în sufletele tuturor călătorilor cu metroul, iar rezultatul final – orientat spre satisfacţia călătorilor – va adăuga valoare acestui spaţiu public important, metroul bucureştean. Este ceea ce ne dorim, de fapt!", a spus Cătălin Homor, director general Metrorex.

"Policolor înfrăţit cu Ciocăneşti"

Policolor va furniza vopsea pentru refacerea motivelor tradiţionale de pe faţadele a 180 de case (din cele 700 existente) din comuna Ciocăneşti, judeţul Suceava. Compania va oferi de asemenea materiale și pentru renovarea Muzeului Etnografic din comună şi a Muzeului Ouălor Încondeiate iar parteneriatul cu autoritatea locală a fost parafat printr-un “Protocol de înfrăţire” între Policolor şi Ciocăneşti, semnalizat începând cu luna aprilie inclusiv prin plăcuţe indicatoare. Casele renovate vor fi finalizate şi vor aştepta turiştii la jumătatea lunii august, când comuna Ciocăneşti este gazda Festivalului Păstrăvului şi a concursului de plutărit organizat pe Bistriţa Aurie.

"Păstrarea tradiţiei este o datorie a tuturor, pentru a nu ne uita istoria. Fiecare membru al comunităţii noastre face eforturi pentru a conserva cât mai bine tradiţia, de aceea nu putem decât să ne bucurăm când suntem invitaţi să fim parte în astfel de proiecte. Ne dorim ca acesta proiect să nu rămână singular şi, când spun asta, nu mă gândesc strict la comuna noastră ci la multele locuri ale acestei ţări care fac eforturi de a-şi păstra unicitatea", a declarat Radu Ciocan, primar al comunei înfrăţite cu Policolor.

Clubul „Ambasadorii culorii”

A doua direcţie importantă a proiectului “Redescoperă culorile României” implică construirea unei comunităţi naţionale ale căror modele sunt persoane şi personalităţi din România ce folosesc culoarea zi de zi în viaţa profesională şi personală. Ei sunt pictori, fotografi, meșteri populari, arhitecți, designeri de interior, creatori de modă, profesori și lectori universitari dar nu numai.

"Pentru că proiectul nostru este un îndemn adresat celor care pun preţ pe culoare, am pus bazele clubului "Ambasadorii culorii", în care numitorul comun îl constituie dorinţa şi puterea de a promova culorile României. Până la finalul campaniei, fiecare ambasador va oferi comunităţii formate pe platforma proiectului-website şi pagina dedicată în social-media - lucrări de autor, cunoştinţe legate de pasiunea lor, ii autentice, workshop-uri de fotografie, proiecte de arhitectură customizate, sfaturi de design interior", a explicat Alexandra Rusu, director de marketing Policolor.

Primii "ambasadori ai culorii" care au acceptat provocarea de a se implica în proiect sunt: Sorin Onişor – fotograf recunoscut internaţional, specializat în instantanee româneşti, Sebastian Guţă - arhitect, preşedinte al Asociaţiei Absolvenţilor Urbanişti şi Peisagişti din România, Silvia Floare Toth- colecţionar şi promotor al costumelor tradiţionale româneşti, Adela Pârvu, blogger şi designer de interior, Adrian Păun, arhitect specializat în renovarea caselor în stil neoromânesc, Gheorghe Tomoiagă, meşter popular, susţinător al tradiţiei din Ciocăneşti, Auraş Mihaiu, fotograful care a câştigat premiul Romania National Award în cadrul ediţiei 2015 a unui concurs internaţional de fotografie, Luminiţa Nicoliţa, elevă, câştigătoare a numeroase concursuri de încondeiat ouă.

"Suntem bucuroşi că putem participa la un proiect important atât datorită dimensiunilor, cât mai ales a impactului pe care îl va avea asupra tuturor celor care călătoresc cu metroul. Provocarea de a crea un proiect care în final va fi jurizat de milioane de români este importantă atât pentru studenţi, cât şi pentru noi cadrele didactice, arhitecţi şi urbanişti. Deja ne-am exprimat dorinţa de a ne implica şi în proiectul derulat la Ciocăneşti", a declarat Sebastian Guţă, preşedintele Asociaţiei Absolvenţilor Urbanişti şi Peisagişti din România.

"Colorăm 50 de case din România"

"Redescoperă culorile României" este un îndemn adresat tuturor românilor. Pentru aceasta, compania va lansa la finalul lunii mai pe paginile dedicate şi în reţelele de socializare un concurs cu 50 de premii constând în vopsea necesară pentru reamenajarea unei locuinţe cu o suprafaţă medie de 55 de mp. Câştigătorii concursului vor avea posibilitatea să-şi redecoreze locuinţele beneficiind de sfaturile avizate ale ambasadorilor culorii. Proiectul de responsabilitate socială "Redescoperă culorile României" îşi propune să construiască o comunitate puternică în mediul online, să informeze pas cu pas despre fiecare acţiune din proiect şi să interacţioneze în timp real cu membrii comunităţii astfel formate prin intermediul portalului de campanie: www.culorileromaniei.ro şi a paginii special create în reţeaua de socializare Facebook la adresa: https://www.facebook.com/CulorileRomaniei.

Proiectul "Redescoperă culorile României" continuă programul de acţiuni de responsabilitate socială pe care Policolor îl derulează anual. În 2014, campania "15 ani de Spor, 15 proiecte pentru comunitate" a traversat România. Lista proiectelor în care Policolor s-a implicat activ şi care au fost finalizate în 2014 include: reabilitarea/ reamenajarea secției de Pediatrie Spitalul Județean Bacău, refugiul montan Padina, renovarea Școlii Generale din comuna Holdea, renovarea atelierului B4 din cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu, din București, pregătire practică a studenților Facultății de Construcții București, în cadrul programului "O zi în lumea culorilor", proiectul Culori şi zâmbete derulat de Poliţia Locală Arad, renovarea mai multor grădinițe, centre de zi pentru copii, săli de sport, stadion etc.


Despre noi:

Policolor, producător de lacuri şi vopsele cu tradiție in România, aniversează anul acesta 50 de ani de existență. Compania oferă în prezent soluţii şi produse structurate în patru categorii: Policolor Arhitectural (soluţii pentru decorarea şi finisarea casei), DEKO Professional (sisteme profesionale pentru construcţii, amenajări şi sisteme complete de termoizolaţie), Policolor Automotive (sisteme complete pentru refinisarea autovehiculelor) şi Industrial Coatings (produse destinate acoperirilor industriale cu arie largă de aplicabilităţi). Produsele Policolor sunt prezente în peste 3.000 de magazine de retail tradiţional, în marile reţele de bricolaj din România și în peste 1.000 de service-uri din țară. Compania dispune în prezent de o reţea de 9 magazine proprii.

Despre parteneri:

  • SC Metrorex SA este compania care administrează singurul mijloc de transport subteran din România, metroul bucureştean. Primul tronson de al magistralei I de metrou din România, dat în folosinţă în noiembrie 1979, însuma o cale de rulare de 8,1 km între staţiile Semănătoarea şi Timpuri Noi. În prezent, metroul bucureştean înseamnă 4 linii de metrou, care însumează 69,2 km şi 51 de staţii. Zilnic, metroul bucureştean este folosit de aproape 700.000 de călători.
  • Ciocăneşti sau comuna muzeu este situată în judeţul Suceava, pe drumul care leagă Bucovina de Maramureş, cele două sate incluse Ciocăneşti şi Botoş însumând aproximativ 700 de familii. Ciocăneşti este singurul sat din România în care locuitorii îşi decorează locuinţele folosind modele tradiţionale, după modelul ouălor încondeiate.
  • Asociaţia Absolvenţilor Urbanişti şi Peisagişti din România este o organizaţie neguvernamentală care activează în cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu. Asociaţia a fost înfiinţată în anul 2013 şi are ca obiectiv principal promovarea şi susţinerea absolvenţilor cu studii de licenţă-urbanişti şi urbanişti-peisagişti ai Facultăţii de Urbanism din cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti.