Vânzările consolidate de lacuri și vopsele urcă cu 10% la finalul primelor nouă luni

Avansul de 10% înregistrat de piața construcțiilor din România în primele trei trimestre ale anului au susținut consolidarea afacerilor Policolor – Orgachim, lider regional în domeniul tehnologiei vopselelor și lacurilor în sud-estul Europei.

În primele nouă luni ale anului vânzările de lacuri și vopsele ale grupului Policoor – Orgachim s-au apreciat cu aproape 10%, comparativ cu același interval al anului trecut, se arată în raportul financiar al unuia dintre acționarii Policolor, fondul de investiții RC2. Aprecierea vânzărilor companiei depășește creșterea generală a pieței de lacuri și vopsele, estimată la 5% pentru anul în curs.

Performanța comercială are la bază restructurarea portofoliului de produse, lansarea de noi lacuri și vopsele în piață și adaptarea strategiei de distribuție. „Activitatea din domeniul construcțiilor, unde avem o creștere peste media europeană, a fost un factor important în rezultatele raportate în primele nouă luni. La contribuția factorilor externi se adaugă efectele dezvoltării portofoliului de produse și servicii pentru toate diviziile – Arhitectural, Auto și Industrial”, a declarat Marius Văcăroiu, CEO Policolor – Orgachim.

Totodată, Policolor a pus accent și pe strategia de distribuție la nivel național, prin implementarea unui model de distribuție directă și prin eficientizarea performanțelor rețelei de distribuitori parteneri. Astfel, produsele diviziei Arhitectural sunt acum prezente în 5.000 de puncte de vânzare în timp de produsele pentru domeniul Automotive sunt prezente în 3.000 de magazine din comerțul tradițional și modern. La acestea se adaugă și propria rețea de magazine Policolor din țară.

Grupul Policolor – Orgachim a înregistrat în intervalul menționat afaceri totale de 47,3 milioane de euro, incluzând vânzările de lacuri și vopsele, rășini și produse chimice produse în fabricile din România și Bulgaria. Pentru întregul an grupul țintește afaceri consolidate de 65,5 milioane de euro.

Strategia comercială

În prima parte a anului, în România, Policolor și-a extins portofoliul de vopsele lavabile, tencuieli și produse decorative, a extins gama Deko Professional, care include produse destinate profesioniștilor din domeniul construcțiilor dar și pe cea de produse a Policolor Automotive, destinată industriei auto.

”2015 are o semnificație deosebită. Aniversăm 50 de ani de activitate susținută în România, așa încât consolidarea poziției noastre în piață prin lansarea de produse inovative sau relansarea unor produse care au făcut istorie în industria noastră, cu o rețetă îmbunătățită, a reprezentat unul dintre obiectivele din acest an”, a spus Marius Văcăroiu, CEO-ul grupului Policolor –Orgachim.

Prin urmare, anul aniversar a fost marcat de noutăți tehnologice pentru portofoliul de produse, iar divizia Policolor Arhitectural a lansat emailul Spor Marsala și a introdus conceptul ”Culoarea Anului”, produsele cu această denumire urmând să se afle în portofoliul companiei pentru o perioadă fixă de 12 luni. Polilac, una dintre cele mai populare mărci de emailuri create de Policolor în trecut, dar beneficiind de o rețetă îmbunătățită, a fost reintrodusă în gamă și poate fi găsit de anul acesta pe rafturile magazinelor de specialitate. Spor Max One este una dintre cele mai inovatoarea vopsele de interior existentă în piață. Compania a lansat Spor Max One, o vopsea pe bază de poliuretan care rezistă la 1.000 de cicluri de spălare.

De la jumătatea anului, Policolor are noutăți și pentru gama de produse pentru marcare rutieră. Compania a lansat prima vopsea bicomponentă destinată marcării rutiere, Deko Professional 2K, o vopsea care crește substanțial rezistența la uzură a marcajelor rutiere. Aceasta a fost utilizată pentru marcarea temporară a drumului Transalpina. Vopseaua bicomponentă are o arie largă de utilizare, de la parcări și drumuri intrajudețene până la autostrăzi și drumuri naționale la altitudini ridicate. Tot în acest an divizia de vopsele pentru domeniul auto, Policolor Automotive, a relansat două mari branduri de vopsea din portofoliul său: EMAUR – prima vopsea dedicată service-urilor fabricată în România și SILVERPOL – prima vopsea românească metalizată pentru retuș auto.

O rețea proprie de concept-store

Policolor a marcat aniversarea a 50 de ani și prin programul de investiții și consolidare a rețelei proprii de concept-store, locul unde clienții pot beneficia și de consultanță gratuită pentru alegerea celei mai potrivite soluții de renovare/redecorare interioară, oferită de specialiștii Policolor. Rețeaua proprie de concept-store pentru vopsele și tencuieli decorative a ajuns la 11 unități, amplasate în cele mai importante orașe din România. În fiecare dintre aceste unități sunt amenajate zone speciale pentru profesioniștii în domeniul Deko dar și zone destinate produselor pentru auto.

Program investițional

Strategia de dezvoltare a presupus un program investițional cu trei direcții principale. Amintind de rețeaua de magazine proprii, compania a alocat în acest an, în medie, câte 30.000 de euro pentru fiecare magazin nou deschis.

Urmând programul anual de lansare de noi produse, către departamentul de Cercetare & Dezvoltare au fost direcționate fonduri de peste 1 milion de euro. Cel mai mare proiect al grupului, noua fabrică ce va fi construită în vestul Bucureștiului, este în curs de execuție.